Veel gestelde vragen – Almere

Apotheken Almere Haven

Apotheken Almere Haven

Bestel hier uw recept! Hiervoor dient u eenmalig een account aan te maken.

Recept bestellen
Header afbeelding

Veel gestelde vragen

Wie zijn de Apothekers in Apotheek Almere?

Apotheker M.Schramel
Apotheker K.Klavers
Apotheker L.Dohmen
Apotheker M.Moumen

 

Kan ik op een ander adres geleverd krijgen?
Ja, het is mogelijk uw bestelling op een ander adres dan het factuuradres te ontvangen, bijvoorbeeld op uw werk. Als u dit wenst, kunt u dit aangeven tijdens het bestelproces.

 

Wat kost het bezorgen van herhaalmedicatie of medicijnen op recept?
Dat is gratis! Bent u niet thuis en wilt u hetzelfde pakket opnieuw bezorgd hebben dan betaalt u 3 euro kosten.

 

Complimenten of klachten?
Elke dag doen wij in de apotheek ons uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij gaan heel veel dingen goed, maar soms kan er ook eens iets fout gaan. Wanneer u heel tevreden bent over de apotheek horen wij dat graag van u. Maar ook wanneer er iets niet goed is gegaan en u ontevreden bent over onze werkwijze is het belangrijk dat u ons dat laat weten. Wat kunt u doen met uw klacht?

Bespreek uw klacht met uw apotheker
Bent u ergens niet tevreden over en wilt u hierover een klacht indienen? Bespreek dit in ieder geval met uw apotheker. Dat kan ook als een klacht over een medewerker van de apotheek gaat. Als de apotheker niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij ook niet proberen de klacht op te lossen. U kunt uw klacht persoonlijk aan de balie, telefonisch (036-5471000) of via ons contactformulier aan ons melden. Open hier ons contactformulier.

Komt u er samen niet uit? Lees hier meer over de klachten- en geschillenregeling van de apotheek. Per 1 januari 2017 is de┬á “Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg” van kracht. U kunt hier op de website van Apotheek.nl er meer over lezen.
De volledige tekst van de klachtenregeling openbare apotheken kunt u hier downloaden.

 

Uw medische gegevens delen?
Wat gebeurt er als u onverwacht bij een andere apotheek of arts moet aankloppen? Of als u naar het ziekenhuis moet? Dan is het erg belangrijk dat de andere apotheek of zorgverlener van uw medicijngebruik op de hoogte is. Daarom werken apothekers, huisartsen en medisch specialisten in uw regio samen. Zij kunnen gegevens elektronisch delen via een regionaal beveiligd netwerk: het LSP.

Alleen met uw toestemming
Uw huisarts en apotheek mogen uw medische gegevens alleen delen met andere zorgverleners als u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven. En andere zorgverleners mogen de gegevens alleen inzien als dat nodig is voor uw behandeling. Uw medicijngebruik verloopt dan zo veilig mogelijk. U kunt online uw zorgverleners toestemming geven uw medische gegevens te delen met DigiD. U kunt ook bij uw apotheek zich laten aanmelden op het LSP.

Filmpje
Voor een heldere uitleg over het LSP kunt u hieronder het filmpje bekijken van VZVZ.